Tillsammans ska vi utforska vad hållbar ekologi kan vara... och bli vad hållbar framtid kan vara och bli...
Idag fick vi en väldigt rolig uppgift. Vi fick 6 A5 blad på en pappskiva och sedan skulle vi samla 6 olika porträtt av sig själv. Vi fick mingla runt och rita av sex olika personer UTAN att titta på pappret.
Sedan skulle vi välja en bild var på sig själv och montera på ett större papper. Så här ser vi ut i vår grupp.
Gissa vilken som är jag!
Vi fortsatte dagen med att, i 6-gruppen, prata om hur det varit att arbeta med att gestalta ett pedagogiskt ställningstagande i silkespapper, som en 100-språklig reflektionsform. Vad drog det eventuellt ifrån och vad lade det till?
På eftermiddagen fick vi information om vad vi ska arbeta med i våra arbetslag hemma. Vi kommer att arbeta med Hållbar framtid - ekologisk känslighet. För att skapa hopp och framtidstro!Starkt förbundet med demokrati!
Hållbar utveckling är en sådan utveckling som tillfredsställer nuvarande behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Brunndtlandrapporten 1987 s.43
Vi fick information om reggioresan i maj. Och en uppgift att utföra redan på söndag eftermiddag kväll. Vi ska i vår grupp ska gå ut och möta och undersöka stadens ljud toner och klanger och sedan gestalta detta i valfritt material. Denna gestaltning ska sedan pryda "vårt rum" på Loris Malaguzzicentret under vår vistelse där. Vi ska husera i sala Kuwait.
Vi fick även en annan uppgift nämligen att skugga en utbildad pedagogista. Jag har ju ett par i närheten jag kan fråga...
Jag ser verkligen fram mot att återse Reggio Emilia!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar